The Effect of Mobile Learning Using the QR Code on the Performance Level of Some Basic Skills in Handball
Main Article Content
Abstract
The research aims to: Identify the impact of mobile learning with a QR Code on the level of performance of some basic skills in handball. The researcher used the experimental method, one experimental and the other controlling, and the research sample was chosen. In the intentional way of middle school students, the remaining students were excluded for repetition and irregular students in the study, and the researcher chose the number (30) students, and they were divided into two groups, one experimental and the other controlling, each of (15) students, and the results showed that there are statistically significant differences between the tribal and remote measurements in favor of the dimensional measurement for the experimental group that used mobile learning in the basic skills in handball in question.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
شراق غالب عودة: تأثير منهج تعليمي باستخدام تقنيات الهاتف النقال في تعلم بعض مهارات سلاح الشيش للطلاب ، المجلة الأوربية لتكنولوجيا علوم الرياضة، س7, ع11، الأكاديمية الدولية لتكنولوجيا الرياضة، 2017م
بهاء الدين عبدالفتاح استخدام أسلوب التعلم النقال M-Learning على تعلم بعض مهارات الجمباز مجلة أسيوط لعلوم وفنون التربية الرياضية، ع44, ج3، جامعة أسيوط - كلية التربية الرياضية، 2017
جمال على الدهشان ، مجدي محمد يونس: التعليم بالمحمول "Learning Mobile" صيغة جددة للتعليم عن بعد ، بحث مقدم إلي الندوة العلمية الأولي لقسم التربية المقارنة والإدارة التعليمية بكلية التربية ، تحت عنوان "نظم التعليم العالي الافتراضي" ، جامعة كفر الشيخ ، 2009م
زينب علي عمر، غادة جلال عبد الحكيم: طرق تدريس التربية (الأسس النظرية والتطبيقات العملية) ، دار الفكر العربي ، القاهرة، 2008م
عبد الحميد بسيوني عبد الحميد: التعليم الإلكتروني والتعليم الجوال ، دار الكتب العلمية للنشر والتوزيع ، القاهرة، 2007م
عصام عبد الخالق: التدريب الرياضي، نظريات، تطبيقات، ط12، منشأة المعارف، 2005م
عفاف عبد الكريم: "التدريس للتعلم في التربية البدنية والرياضة"،ط2، منشاة المعارف، الإسكندرية، 2002م.
كمال عبد الحميد ،محمد صبحى حسانين: رباعية كرة اليد الحديثة ، الجزء الثاني ،ط3، مركز الكتاب للنشر ، القاهرة ، 2018
محمد أبو عاصي ، مدحت قاسم عبدا لرازق: كرة اليد ( تدريب – تعليم – قانون )، ط3، دار الكتاب الحديث ، القاهرة ، 2014
مدحت قاسم عبد الرازق: كرة اليد ( تدريب – تعليم –إدارة ) ، مكتبة شجرة الدر ، المنصورة ، 2006م
مصطفى عبد السميع محمد ، حسين بشير محمود، ابراهيم عبد الفتاح يونس، امل عبد الفتاح سويدان ، منى محمد الجزار: تكنولوجيا التعليم ) مفاهيم وتطبيقات (، دار الفكر ، عمان، 2004م
مني عبد المنعم فرهود ، نهلة المتولي ابراهيم (2016م) : توظيف رمز الاستجابة السريع القائم علي الإنفوجرافيك في تنمية مهارات تحليل مصادر المعرفة لدي طلاب تكنولوجيا التعليم واتجاههم نحوه ، مجلة دراسات عربية في التربية وعلم النفس ، العدد (70) ، الجزء (2)، رابطة التربويين العرب ، بنها.
Chu, H. K., Chang, C. S., Lee, R. R., & Mitra, N. J. (2013). Halftone QR codes. ACM Transactions on Graphics (TOG), 32(6),P217
Durak, G., Ozkesken, E., Ataizi, M., (2016) : Qr Codes in education and communication, Turkish online journal of distance education, 17(2),p42-58.
Hodage, Greighton, Ila Muth 2008 Acomparison of students achievement and Attctude change, as aresult of two different instructional onditions Temple univ .
Leone, S., & Leo, T. (2011): The synergy of paper-based and digital material for ubiquitous foreign language learners. Knowledge Management & E-Learning: An International Journal (KM&EL), 3(3), 319-341.
Robertson, C., & Green, T. (2012) : Scanning the potential for using QR codes in the classroom. TechTrends, 56(2), 11-12
Wings Chauing 2007 What teacher need to know about Hypermedia, google.com, newmedia site