تأثير انموذج كارين في تعليم بعض المهارات سلاح سيف المبارزة
Main Article Content
Abstract
In recent years, many modern teaching models have emerged. These models aim to reach the learner to the best level of education. This is done by giving more information to the learner. The importance of the research is to identify the influence of the Karen model in teaching some skills. Phase III Faculty of Physical Education and Sports Sciences The problem of research in the influence of the Karen model in the education of some sword skills and make the student the focus of the educational process.
The researcher aims
1 - Preparation of an educational curriculum according to the Karen model in the education of some skills sword.
2 - to identify the impact of the curriculum in the teaching of knowledge and some skills sword
3 - identify the preference of Karen model or the usual method in the teaching of some of the skills of the sword.
The researcher assumed
1- There are statistically significant differences between the tribal and remote tests of the two groups in the research variables and for the tests of the dimension.
2 - There are differences of statistical significance in the results of remote tests in the search variables and for the benefit of the experimental group.
The researcher used the experimental method on a sample that was tested deliberately and was (15) students from the Faculty of Physical Education and Sports Sciences.
The results were presented, analyzed and discussed in chapter IV
The researcher concluded that the group that used the Karen model, the experimental group, is the best. The researcher recommended using modern teaching models that make the student the focus of the educational process and the participation of the student and the teacher in dialogue, discussion and application to convey the information correctly to the student's mind. And not change in traditional ways and methods by the teacher.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
عبدالهادي حميد وعبدالكريم فاضل: لعبة المبارزة، فنية تعليم – تدريب – تحكيم، بغداد، مطبعة المكتبة الوطنية، 2008.
عماد عبدالرحمن، شاكر عقيلة: سيكولوجية التدريس الصفي، عمان، دار المسيرة، 2007.
سلامة عادل ابو العز واخرون: طرائق التدريس العامة ومعالجة تطبيق معاصرة، عمان، دار الثقافة والنشر والتوزيع، 2009.
انور حسين زنكنة، عدنان حقي: المنهجية وتطبيقاتها في العلوم الانسانية والتطبيقية، بغداد، 2007.
وديع ياسين وحسن محمد: التطبيقات الاحصائية واستخدامات الحاسوب في بحوث التربية الرياضية، الموصل، دار الكتب للطباعة والنشر، 1999.
ديو بولد، فاندالين: مناهج البحث في التربية وعلم النفس، (ترجمة) محمد نبيل واخرون، القاهرة، مكتبة الانجلو، ط4، 1985.
حيدر عبدالرزاق كاظم: اساسيات كتابة البحث العلمي في التربية وعلوم الرياضة، بغداد، دار الوثائق، 2015.
مروان عبدالمجيد ابراهيم: اسس علم الحركة في المجال الرياضي، ط1، عمان، 2000.
نزار مجدي الطالب: مبادئ علم النفس الرياضي، ج1، ط2، الموصل، دار الكتب والنشر للطباعة، 1987.
وصفي عصفور: انشطة التعليم وادواته وتطبيقاته، عمان، 1998.
يوسف قطامي: تصميم التدريس، عمان، دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع، ط1، 2001.
علياء صباح جسام: اثر انموذج كارين في اكتساب المفاهيم الجغرافية واستبقائها لدى طالبات الصف الرابع الادبي، رسالة ماجستير غير منشورة، جامعة المستنصرية، 2010.